Zoekwoordenonderzoek hoe doe je dat?

Niemand kent jouw bedrijf zoals je het zelf kent, dus kun je best alvast zelf starten met zoekwoordenonderzoek. Dat kun je doen door goed na te denken over je product en je bedrijf, door te brainstormen met collega's en klanten of zelfs met vakgenoten. Je mag elkaar beschouwen als concurrent, maar louter vanwege een tip is nog nooit iemand failliet gegaan. Durf te vragen, durf te delen is mijn devies.

Nou zijn er op internet verschillende zoekwoordprogramma's of tools te vinden. Betaald en onbetaald. En met je Google-account kun je gebruik maken van de ZOEKWOORDPLANNER. Maar het ene hulpmiddel om je zoekresultaten (SEO) te verbeteren werkt volgens de een beter dan volgens de ander. En er zijn nogal wat zoekwoordgereedschappen (of tools voor wie Engels prefereert). De betaalde programma's zoals keywordtool.io bieden veel meer aanverwante (en vaak ook de wat langere) zoektermen. Je gaat misschien eerst heel breed om later tot de conclusie te komen dat je moet trechteren om weer tot de kern te komen. Zoals dat ook geldt voor de bezoekers van je website, is ook bij zoekwoorden KWALITEIT van groter belang dan kwantiteit. 

Wil je SEO (incl. zoekwoordenonderzoek) uitbesteden, neem dan contact op met ProMótus, reclame met een boodschap.



Reclame met een boodschap

0528 - 23 12 56
06 - 237 09 678

Privacy en cookieverklaring