← Vorige pagina
SEO: opvallende en wervende webteksten
22 september 2022
Het is al gauw zo’n dertig geleden, dat ik als tekstschrijver deelnam aan de Bedrijvencontact Dagen Drenthe in Emmen. Ik had in mijn standruimte een grote lachspiegel neergezet. Je weet wel, zo’n spiegel van dik twee meter hoog en een meter breed, die je kon huren bij een evenementenverhuurder. Op de spiegel had ik met stickers de tekst ‘Uw vette kop valt op!’ geplakt. Goed uitgelicht met spotjes erop, zodat men al van ver kon zien wat mijn boodschap was.
Ik had folders laten drukken. Pennen met mijn logo vonden gretig aftrek, maar niemand die voor de lachspiegel bleef staan. Had ik de plank misgeslagen? Ik denk het niet. Er kwamen toch een paar opdrachten voort uit mijn deelname. Ik had een prikkelend statement gemaakt. Maar misschien kwam het bij bezoekers over als een belediging, al was het zeker niet zo bedoeld. Was het gêne of trots? Worden mensen niet graag geconfronteerd met hun vervormde spiegelbeeld in het bijzijn van anderen? Pretparken bewezen het tegendeel. Je moest vaak een tijdje wachten om alleen voor zo’n spiegel te staan. Maar op zoiets ‘formeels’ als een business-to-business-event was dit misschien toch wat te scherp aangezet.
Ik had folders laten drukken. Pennen met mijn logo vonden gretig aftrek, maar niemand die voor de lachspiegel bleef staan. Had ik de plank misgeslagen? Ik denk het niet. Er kwamen toch een paar opdrachten voort uit mijn deelname. Ik had een prikkelend statement gemaakt. Maar misschien kwam het bij bezoekers over als een belediging, al was het zeker niet zo bedoeld. Was het gêne of trots? Worden mensen niet graag geconfronteerd met hun vervormde spiegelbeeld in het bijzijn van anderen? Pretparken bewezen het tegendeel. Je moest vaak een tijdje wachten om alleen voor zo’n spiegel te staan. Maar op zoiets ‘formeels’ als een business-to-business-event was dit misschien toch wat te scherp aangezet.